tisdag 14 augusti 2012

Tillbaka till Sjöbo!



Det var på Sjöbo Marknad som idén om att dokumentera ett resande tivoli väcktes. En allt för tidig morgon i det ännu tidigare 90-talet drog jag och kollegan Jocke deRooy iväg för att i all enkelhet ta lite "kort". Vi gick runt i det imaginära kaos som uppstår när tivolibyggare och marknadsknallar ska bygga och samsas om utrymmet. Och där stod han. En grabb på lite över 20 år, alldeles stilla med tomma, oseende ögon som allra helst ville sluta sig. Det visade sig att han varit igång i över ett dygn. Bilden som jag tog fastnade hos mig. Och där någonstans såddes fröt till det som visas på Sjöbo konsthall fr.o.m. lördag. Tyvärr kan jag inte hitta den där bilden längre men här är några andra bilder som finns med i projektet. All made in Sjobo!









1 kommentar:

erik mårtensson sa...


Det ser fint ut!
Hoppas att jag kan se utställningen

Ha de´

Erik Mårtensson