tisdag 26 juli 2011

En fotograf i Eksjö.


Fått ny dator. Tack Anna! Första egna PC'n dessutom. Så jag satt häromdagen och försökte hitta och ordna. Plötsligt stöter jag på en liten mapp med namnet "MAX övrigt". Visade sig innehålla några bortsorterade bilder, däribland den här. Jag, liksom säkert många andra fotografer, gillar att ta självporträtt. Det är ju bara att kolla in Facebook.  Det här är taget i Eksjö, ca 2003 skulle jag tro. Det var ett par varma dagar då jag tog flera av bilderna som sedan skulle komma med i utställningen. Och det är där som "touren" tar sin början nästa år. Den 14/1 på Eksjö Museums konsthall. Har fått ett par bilder över lokalerna. Jag kunde välja mellan den stora konsthallen eller den lilla. Valde den lilla. Kändes mer intim och i linje med bilderna. Men nu står ljud närmast på schemat. På torsdag ska jag åka till Norrvalla Marknad utanför Varberg för att spela in bakgrundsljud som ska ligga som en fond till bilderna i rummet. Ska bara klura ut hur den här inspelningsmanicken jag som lånat fungerar.

Inga kommentarer: