onsdag 20 juli 2011

Någon som jobbar på Ikea?

Jag hade tänkt att montera min utställning på Ikeas Lack och Expedit. Jo, allvar! Det blir skitsnyggt. Jag ska inte använda hela möbeln. Bara bordsskivan respektive över och underskiva. Kommer att passa perfekt till de kvadratiska respektive panoramaformade bilderna. Bilden kommer ut 5 cm och den kanten kommer jag att måla i några klara färger för att associera till tivolit. Men rakt framifrån blir det en svartvit bild med passepartout. Nu vill jag ju ogärna behöva kassera en massa material. Det kommer ju att bli en hel del över. Så jag tänkte att ett samtal till Ikea skulle kunna vara lösningen. Om man bara visste vem att ringa där. Ikea är stort. Jävligt stort. Framför allt om man vill nå någon som sitter i position att kunna bestämma något sånt här. "Kan jag få beställa 35 vita bordsskivor Lack och 8 över respektive underskivor från den lilla Expedit?" Vem kan svara på det?  Vet du? Tipsa mig gärna.



Inga kommentarer: