onsdag 19 oktober 2011

Nu blir det bilder!!


Paniken var nära, det erkänner jag gärna.
Jag hade planerat allt så väl. Tillgång till stor skrivare så att jag kunde skriva ut stora bilder så billigt som möjligt. Hittat en rulle fotopapper på rea för en spottstyver. Scannat och prickat i bilder och börjat samla på mig skivor att montera bilderna på. Jag hade kontroll. Trodde jag.
Av någon anledning hade jag liksom inte kunnat tro att det skulle vara skrivaren som skulle bli problemet. Men det blev den. Någonting fick alla bilder att bli randiga och en tekniker behövdes för att fixa det. För pengar som inte finns. Katastrof.
Maniskt sätter jag mig och skickar mejl, ringer samtal, bönar och ber (nä, så illa blev det inte. Men jag hade nog kunnat gå så långt). Och en skrivare uppenbarade sig. Hos Medieverkstaden. En Epson 9900. Ska dit och bli introducerad på fredag. Jag är säker på att ljuv musik uppstår. Eller bild åtminstone.


Inga kommentarer: