tisdag 3 januari 2012

En sista förlust?

Igår jag var jag inne på medieverkstan för att se hur de sista bilderna överlevt monteringen. Allt såg fint ut. Utom en bild. Jag tror att det var tredje gången som jag monterat den och tredje gången som jag tvingats riva den. Igår var det bubblor i bilden. Konstigt nog så var det innersta papperslagret, som satt stenhårt mot skivan när jag skulle riva av bilden, helt bubbelfri. Som om bubblorna fanns inuti själva pappret, mellan de olika skikten. Nåja, det är inget att göra något åt nu. Jag har inte mer papper att göra nya printar på och hursomhelst så finns inte tiden. Å andra sidan så är det inte en jätteviktig bild för helheten. Men jag tycker mycket om den och för mig är den mycket stämning. Se själv.



Tråkigt att behöva lyfta en bild av sådana här skäl. Det gör ont. När det gäller bildurval så är det dock viktigare att jag hittar minst två Expeditskivor till. Har åtta bilder färdigmonterade men hade planerat för tolv. Minst två till känns som ett måste. Annars blir det luckor som kommer att märkas. Bilderna är utskrivna så det gäller "bara" att hitta och hinna montera. De kräver ju mer jobb än Lackskivorna då det måste spacklas och grejas. Vi får se.

Inga kommentarer: