torsdag 12 januari 2012

På väg till Eksjö



Det är grått, regnigt, blåsigt och tidigt. Men idag går färden till Eksjö och den spännande uppgiften att hänga utställningen. För första gången. Det slog mig att så här långt har jag aldrig sett den i sin helhet, "på riktigt". Det har varit i datorn, utspridda printar som inte fått plats i samma rum eller som små 9x12 printar för att göra urval. Bara det.

Stod på perrongen i Falköping för dagens första transportbyte. Betraktade stationshusets strama linjer, lite funkis sådär, tänkte jag. Och bekant på något sätt. Men jag har aldrig varit här. Väl?


Jodå, för många år sedan på jobb. Men då kom jag med bil. En sysslolös kväll tog jag en promenad och blev även då fascinerad av stationshuset. Och tog en interiörbild med Wideluxen. Så här:



Ni förstår kanske att jag inte kunde låta bli att ta en bild med det ljuset i det huset. Nä, nu e de snart dax för nästa byte. Nässjö nästa!

Inga kommentarer: