torsdag 12 januari 2012

Hängning och eufori!

Gu' va' snyggt de blev! Jag vet att man inte ska berömma sig själv men när jag äntligen fick se alla bilderna stå uppackade på golvet, fördelen med 5 cm tjocka skivor, blev jag....lycklig. Det funka. På riktigt! Anders som hjälper mig med att hänga hade dessutom hängt upp 2 bilder redan när jag kom, så att jag kunde få ett intryck av hur de tar sig ut på vägg.


Det blev till att börja ställa ut bilderna utmed väggarna med en gång. Lilla Konsthallen, som lokalen kallas här på muséet, består av två rum med mycket fönster och ut- buktningar i väggarna. Det ger lokalen ett spännande liv samtidigt som det i verkligheten är mindre yta att hänga på än vad som var mitt första intryck. Och det är fascinerande hur bilder som jag levt med i så många år, kan kännas nästan som nya igen. Nu blir det lite ljudarbete ikväll innan det hela sätts på plats imorgon.

Anders Ahnstedt måttar upphängningen.

Inga kommentarer: